Wednesday 25 January 2012

HaiH Mat Rempittt . . .

Haihh,Ape nak jadi dengan mat rempit nie?
kenape orang selalu sangat nak salahkan mat rempit?
Sebenarnya,diorang just berlumba sesama sendiri je.
Aku rase kite tak boleh labelkan diorang sebagai 
penjahat,sebab aku pun dah terjebak ikut macam diorang.
Kehkehkeh...
Nak tau kenape?sebab aku rasa diorang jauh lebih baik
dari orang yang cakap bukan2 kat diorang macam tue.
Aku tengok,kebanyakkan mat rempit zaman sekarang ramai
yang dah ade kerier tersendiri,tak kesahlah walaupun
kerja dalam bengkel motor je,tapi duit tue halal kan?
Kalau habis duit gaji pun,still pada motor sendiri jugak.
Kalau sekadar nampak orang samun kedai pakai helmet,
jangan labelkan diorang mat rempit sebab aku kena
samun time jage cc pun pakai helmet,tapi naik kereta.
Sangat hebat ...
Sampaikan 1 masa dulu time aku eksiden,manenye orang
yang naik kereta nak tolong aku?padahal bulan puasa 
tau & aku belum buka puasa pun time tue.Orang2 kite
yang tengah bukak puasa pun just tengok je.Nak tau siape
yang tolong aku?yang diorang labelkan Mat rempit sama 
penyamun tue lah yang papah aku bawak pgy hospital naik
motor diorang.Aku tanye kat diorang,'kenape susahkan diri
nak hantar aku pgy hospital,padahal aku still boleh tunggang
motor aku pgy hospital',diorang dengan selamba cakap'Aku 
tanak hati kau terdetik aku nie same macam orang yang
lalu-lalang dekat situ,yang diorang tau cakap kesian & bawak
moto laju2 sangat'.Peh serious aku malu bile diorang cakap
camtue.Tak sangka ayat macam keluar dari mulut diorang.
start tue la aku rajin kenal2 dengan kawan diorang yang
lain & belajar tentang erti kehidupan yang sebenarnya.
Aku doakan,mase akan datang nanti mat rempit akan lebih 
maju & berhemah supaya masyarakat tak pandang camtue lagi
kat kalian.
Kepade kalian2 yang lain pulak kalau ade kawan yang merempit,teruskan bagi sokongan kat diorang,bukannye penghinaan tau.Diorang just need sokongan daripada masyarakat sekeliling,
itu je.Percayalah,kalau kalian terus support diorang,1 hari 
nanti bile kalian perlukan sokongan,golongan2 seperti mereka 
nie lah yang boleh diharapkan :)


"you should not prejudge the worth or value of something, by its outward appearance alone".


Amekaw,kemain rempit lagi aku,haha.....





No comments: